Az üvegházhatású gázok jelentős részének kibocsátásáért a közúti közlekedési ágazat felelős, és annak mértéke az 1990-es évek óta növekvő tendenciát mutat.
A közlekedési ágazatban jelentős dilemmák azonosíthatóak, hiszen jelenlegi formában az elektromos meghajtású járművek környezetbarát volta is erőteljesen megkérdőjelezhető, főként a gyártási folyamatban használt alapanyagok (pl. ritkaföldfémek) és a töltéshez használt elektromos áram forrásai végett. A hátrányok miatt egyre inkább előtérbe kerülnek az alternatív/szintetikus üzemanyagok, melyek számos pozitívuma közül kiemelendő, hogy a hagyományos töltőállamosokon is „tankolhatóak”, valamint nem kell lemondani a belső égésű motorok nyújtotta előnyökről sem.
Azonban költségük jelenleg sajnos még igen magas: literenként kb. 10 dollárba kerül, de a tervek szerint ez az összeg 2 dollár alá szorítható. Az innovatív üzemanyagok elterjedésének további korlátja, hogy a csekély gyártási kapacitás miatt az igények csak elenyésző százalékát tudják kiszolgálni.
Vajon a jövőben igazi alternatívát jelenthetnek a szintetikus üzemanyagok a hagyományos, belső égésű motorokban használt fosszilis üzemanyagokra? Miként alakul az elektromos járművek és a szintetikus üzemanyagok közötti dilemma a jogalkotók szemszögéből?
Az alternatív üzemanyagokról bővebb információ itt olvasható: https://alternative-fuels-observatory.ec.europa.eu/general-information/alternative-fuels
Kép forrása: https://pixabay.com/