Sikeres volt a világ első folyékony hidrogént szállító tankerhajójának útja Japán és Ausztrália között.
A hajót először 2019 decemberében bocsátották vízre Japánban azért, hogy üzemanyagot szállítson Ausztráliából Japánba. A dízel-elektromos meghajtású, 116 méter hosszú és 19 méter széles hajót a Kawasaki Heavy Industries gyártotta. 2020-ban a hajó azáltal vált üzemképesség, hogy beépítésre került egy 1250 m3-es, dupla falú, vákuum-szigetelésű hidrogéntartály – mely a hidrogén speciális tárolását biztosítja. A Suiso Frontier nevű hajó 2022 februárjában tért vissza első szállítmányával Japánba – az oda-vissza út megtétele 2 hónapot vett igénybe. Japán azért döntött a hidrogén, mint alternatív energiaforrás használata mellett, mert földrajzi adottságai nem teszik lehetővé a nap- és szélerőművek telepítését.
Forrás: www.ezazelso.blog.hu